Lancia Delta – před branou luxusní třídy
Lancia se vrací do střední třídy s vozem, který je podle tiskových materiálů prvním zástupcem nové filosofie značky. Svým jménem připomíná Delta jedno z nejslavnějších období, k němuž by se italská automobilka jistě ráda vrátila.
Poprvé se spekulace o příchodu vozu se jménem Delta objevily již v roce 2005 a automobilka je podpořila o rok později, když na mezinárodním filmovém festivalu v Benátkách představila studii Lancia Delta HPE Concept Car. Tento automobil prakticky prozradil vzhled nového sériového vozu. Koncept s rozměry 4,5 x 1,8 x 1,5 m a rozvorem 2,7 m svým jménem odkazuje nejen na model Delta, hvězdu rallye osmdesátých a začátku devadesátých let, ale také na Lancii Betu HPE, která v sedmdesátých letech představovala spojení sportu s luxusem.
Slavné jméno
Poprvé se objevilo jméno Delta na voze značky Lancia na frankfurtském autosalonu v roce 1979. Jeho nositelem se stal kompaktní pětidveřový hatchback, jehož karoserii vytvořil Giorgetto Giugiaro, zakladatel studia Ital Design. Moderní konstrukce, nadčasový design, dobré jízdní vlastnosti a úsporný provoz se zasloužily o zisk titulu Auto roku 1980, o němž rozhodovala odborná jury 52 motoristických novinářů ze 16 evropských zemí. Lancia Delta v této prestižní anketě zvítězila s velkým náskokem před Opelem Kadett a Peugeotem 505. To však rozhodně nebyl jediný úspěch, kterého první Lancia Delta dosáhla.
Závodní oddělení automobilky nejprve na základě Delty vyvinulo soutěžní speciál pro skupinu B označený S4, s nímž navázalo na úspěchy modelů Fulvia, Stratos a 037. Po zrušení skupiny B přišly ke slovu Delty HF 4WD a HF Integrale, které se staly legendami rallye přelomu osmdesátých a devadesátých let. Lancia Delta mezi lety 1987 a 1992 získala šest titulů mistrovství světa v automobilových soutěžích.
Nepřehlédněte |
Pohledy do historie: Lancia Delta - sedmkrát na vrcholu |
Automobilka chtěla navázat na úspěchy první generace a v roce 1993 představila Deltu druhé generace. Ta bohužel nedosáhla takové popularity jako její předchůdce a její výroba byla v roce 1999 ukončena bez nástupce.
Lancia Delta srovnání s první generací | |||
Rozměr | Lancia Delta III | Lancia Delta I | rozdíl |
Délka [m] | 4,5 | 3,9 | 0,6 |
Šířka [m] | 1,8 | 1,6 | 0,2 |
Výška [m] | 1,5 | 1,4 | 0,1 |
Rozvor [m] | 2,7 | 2,5 | 0,2 |
Dokonalý styl
Nová Lancia Delta, která téměř beze změn převzala design konceptu z roku 2006, přichází s karoserií, jejíž vzhled se svým pojetím přibližuje spíše elegantnímu modelu Beta HPE než první generaci Delty ověnčené vavříny ze soutěží. Vzhledem k výraznému oživení značky Abarth mohou fanoušci rallye zapomenout na závodní nasazení nové Delty.
Design je dílem střediska Centro Stile Lancia a dále rozvíjí tradici slavných modelů značky, jakými jsou Aprilia, Appia, Fulvia, Beta, Dedra nebo Lybra. Pětidveřový hatchback přichází s karoserii dlouhou 4,5 m, širokou 1,8 m, vysokou 1,5 m a má rozvor 2,7 m. Delta využívá platformu sesterského Fiatu Bravo prodlouženou o 10 cm a její vnější rozměry se mají stát zárukou prostorného interiéru.
Vzhled exteriéru Delty se hlásí k současné designové linii automobilky Lancia, kombinující minulost s budoucností. Dominantou přídě vozu je maska chladiče ve tvaru erbu, které sekundují výrazně tvarované světlomety vybavené světelnými diodami. Elegantní horní část přední části vozu vhodně doplňuje agresivněji tvarovaný vstup vzduchu v nárazníku se světly do mlhy po stranách. Při pohledu z boku vyniká stoupající klínovitý profil s výraznou linkou, táhnoucí se od předních k zadním světlometům. Střecha se téměř vznáší nad pontem karoserie a k tomuto dojmu velmi přispívá dvoubarevné lakování vozu dodávané na přání. Záď zaujme zajímavým tvarováním pátých dveří i zadními světlomety tvořenými také světelnými diodami.
Lancia Delta srovnání s konkurencí | ||||
Rozměr | Lancia Delta | Alfa Romeo 147 5Dv. | Audi A3 Sportback | BMW 1 5Dv. |
Délka [m] | 4,5 | 4,22 | 4,28 | 4,24 |
Šířka [m] | 1,8 | 1,73 | 1,76 | 1,75 |
Výška [m] | 1,5 | 1,42 | 1,41 | 1,42 |
Rozvor [m] | 2,7 | 2,55 | 2,58 | 2,66 |
Zdrženlivá elegance
Interiér Delty sází na tradiční pojetí a nechystá se cestující ohromovat futuristickými výstřelky. Vnitřní prostor pětidveřového hatchbacku nabídne díky rozvoru 2,7 m dostatek místa pětici cestujících, kteří budou obklopení převážně luxusními materiály. Vedle kůže a Alcantary je použit také materiál Benova, který má podobné vlastnosti jako kůže. Je jím potažena palubní deska. Příjemnou atmosféru v interiéru podpoří rozměrné prosklení střechy, zabírající 80 % její celkové plochy. Zadní sedadla nabídnou cestujícím možnost nastavení posunu sedáku a sklonu opěradla.
Prémiový styl vozu podpoří i výbava v podobě autorádia značky Blaupunkt nebo audio systému Bose s přehrávačem CD a MP3 s ovládáním na volantu. Stejně jako ostatní modely značky Lancia i Delta může být vybavena technologií Blue&Me®, která umožňuje propojení autorádia s iPodem pro přehrávání MP3, disponuje rozvinutým Bluetooth se systémem hlasového ovládání a propojením s ovladači na volantu pro používání mobilního telefonu. Systém Blue&Me zobrazuje veškeré informace na displeji a umí číst nahlas přijaté SMS zprávy. V Deltě se představí také nová satelitní navigace, vyvinutá Lancií ve spolupráci se společností Magneti Marelli.
Moderní technika
Pod kapotou nové Delty najdou místo pouze přeplňované pohonné jednotky. Zážehové motory zastoupí při zahájení prodeje pouze čtyřválec 1.4 T-Jet s výkonem nastaveným na 88 kW (120 k) nebo 110 kW (150 k). Později nabídku doplní nový 1.8 Di T-Jet o výkonu 147 kW (200 k) s přímým vstřikováním paliva, který má splňovat emisní normu Euro 5.
Nabídka vznětových agregátů bude od začátku prodeje bohatší. Základem se stane motor 1.6 Multijet s výkonem 88 kW (120 k). následují nové motory 2.0 Multijet o výkonu 121 kW (165 k) a 1.9 Twinturbo Multijet s výkonem 140 kW (190 k). Všechny tři turbodiesely splňují emisní normu Euro 5.
K dispozici jsou zatím pouze základní technické údaje. Delta s motorem T-Jet zrychlí z 0 na 100 km/h za 10,0 s (verze se 110 kW za 8,2 s), maximální rychlost je 190 km/h (respektive 206 km/h). Kombinovaná spotřeba je 6,8 l/100 km, v případě silnější verze 7,2 l/100 km. Naftový 1,6 Multijet má normovanou spotřebu v kombinovaném cyklu 4,9 l/100 km. Zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne za 11,0 s a maximální rychlost je 186 km/h.
Lancia bude novou Deltu dodávat s manuálními, robotizovanými i automatickými převodovkami, které spojuje skutečnost, že všechny disponují šesti rychlostními stupni.
Součástí výbavy budou samozřejmě i vyspělé systémy, přispívající k aktivní bezpečnosti. Základem je ABS a ESC, které doplňuje několik nových přidružených funkcí. Jedním z nich je systém TTC (Torque Transfer Control), který elektronicky simuluje vlastnosti samosvorného diferenciálu přední nápravy. S parkováním pomůže systém SPS (Semiautomatic Parking System), při jehož použití řidič ovládá pouze pedály a automobil si sám otáčí volantem.
Na míru
Lancia u Delty, stejně jako u ostatních svých modelů, nabídne množství druhů a barev čalounění interiéru i karoserie. Zákazníci si budou moci vybírat ze čtyř rozdílných provedení čalounění sedadel, tří barev interiéru, pěti druhů litých kol, dvanácti laků karoserie a dvanácti dvoubarevných kombinací provedení exteriéru vozu.
Delta Argento bude stát na 16palcových litých kolech, Oro a Platino budou mít ráfky standardně o palec větší. Za příplatek budou 18palcová kola. Ta jsou i součástí paketu GranTurismo, který zahrnuje sportovně naladěný podvozek, sportovní pedály a změny v interiéru.
Ceny se v Rakousku budou pohybovat od 22.100 Euro (asi 574 tisíc Kč) za 1,4 T-Jet Argento po 28.740 Euro (750 tisíc Kč) za 1,6 JTD Multijet Platino. Výbava bude bohatá, Oro zahrnuje například tempomat, čalounění materiálem Alcantara nebo dvouzónovou automatickou klimatizaci, Platino k tomu přidává mimo jiné prosklenou střechu a dvoubarevný lak.
Komentáře
Přehled komentářů
Torsion bras de quelqu'un est comment dur votre sang pousse contre les parois de vos arteres lorsque votre coeur determination pompe le sang. Arteres sont les tubes qui transportent perseverent b gerer offre sang loin de votre coeur. Chaque temps votre moelle bat, il pompe le sang a tous egards vos arteres a la reste de votre corps.
https://www.cialispascherfr24.com/tadalafil-20mg-pas-cher/
What is a conformist blood oppression
(ARoasseGombomi, 27. 9. 2018 22:33)
Poids est comment poupe votre sang pousse contre les parois de vos arteres lorsque votre coeur determination pompe le sang. Arteres sont les tubes qui transportent perseverent b gerer offre sang loin de votre coeur. Chaque set votre determination bat, il pompe le sang a tous egards vos arteres a la reste de votre corps.
https://www.cialispascherfr24.com/achat-cialis-avis/
Blood Coerce : Blood pressure table
(ARoasseGombomi, 12. 10. 2018 8:01)