Jdi na obsah Jdi na menu
 


Lancia Delta – před branou luxusní třídy

6. 5. 2010

Obrazek    Obrazek


Lancia se vrací do střední třídy s vozem, který je podle tiskových materiálů prvním zástupcem nové filosofie značky. Svým jménem připomíná Delta jedno z nejslavnějších období, k němuž by se italská automobilka jistě ráda vrátila.

Poprvé se spekulace o příchodu vozu se jménem Delta objevily již v roce 2005 a automobilka je podpořila o rok později, když na mezinárodním filmovém festivalu v Benátkách představila studii Lancia Delta HPE Concept Car. Tento automobil prakticky prozradil vzhled nového sériového vozu. Koncept s rozměry 4,5 x 1,8 x 1,5 m a rozvorem 2,7 m svým jménem odkazuje nejen na model Delta, hvězdu rallye osmdesátých a začátku devadesátých let, ale také na Lancii Betu HPE, která v sedmdesátých letech představovala spojení sportu s luxusem.

obrázek [555 x 341]
 

Slavné jméno

Poprvé se objevilo jméno Delta na voze značky Lancia na frankfurtském autosalonu v roce 1979. Jeho nositelem se stal kompaktní pětidveřový hatchback, jehož karoserii vytvořil Giorgetto Giugiaro, zakladatel studia Ital Design. Moderní konstrukce, nadčasový design, dobré jízdní vlastnosti a úsporný provoz se zasloužily o zisk titulu Auto roku 1980, o němž rozhodovala odborná jury 52 motoristických novinářů ze 16 evropských zemí. Lancia Delta v této prestižní anketě zvítězila s velkým náskokem před Opelem Kadett a Peugeotem 505. To však rozhodně nebyl jediný úspěch, kterého první Lancia Delta dosáhla.

Závodní oddělení automobilky nejprve na základě Delty vyvinulo soutěžní speciál pro skupinu B označený S4, s nímž navázalo na úspěchy modelů Fulvia, Stratos a 037. Po zrušení skupiny B přišly ke slovu Delty HF 4WD a HF Integrale, které se staly legendami rallye přelomu osmdesátých a devadesátých let. Lancia Delta mezi lety 1987 a 1992 získala šest titulů mistrovství světa v automobilových soutěžích.

Nepřehlédněte
Pohledy do historie: Lancia Delta - sedmkrát na vrcholu

Automobilka chtěla navázat na úspěchy první generace a v roce 1993 představila Deltu druhé generace. Ta bohužel nedosáhla takové popularity jako její předchůdce a její výroba byla v roce 1999 ukončena bez nástupce.

Lancia Delta srovnání s první generací
RozměrLancia Delta IIILancia Delta Irozdíl
Délka [m]4,53,90,6
Šířka [m]1,81,60,2
Výška [m]1,51,40,1
Rozvor [m]2,72,50,2

obrázek [555 x 247]
 

Dokonalý styl

Nová Lancia Delta, která téměř beze změn převzala design konceptu z roku 2006, přichází s karoserií, jejíž vzhled se svým pojetím přibližuje spíše elegantnímu modelu Beta HPE než první generaci Delty ověnčené vavříny ze soutěží. Vzhledem k výraznému oživení značky Abarth mohou fanoušci rallye zapomenout na závodní nasazení nové Delty.

Design je dílem střediska Centro Stile Lancia a dále rozvíjí tradici slavných modelů značky, jakými jsou Aprilia, Appia, Fulvia, Beta, Dedra nebo Lybra. Pětidveřový hatchback přichází s karoserii dlouhou 4,5 m, širokou 1,8 m, vysokou 1,5 m a má rozvor 2,7 m. Delta využívá platformu sesterského Fiatu Bravo prodlouženou o 10 cm a její vnější rozměry se mají stát zárukou prostorného interiéru.

Vzhled exteriéru Delty se hlásí k současné designové linii automobilky Lancia, kombinující minulost s budoucností. Dominantou přídě vozu je maska chladiče ve tvaru erbu, které sekundují výrazně tvarované světlomety vybavené světelnými diodami. Elegantní horní část přední části vozu vhodně doplňuje agresivněji tvarovaný vstup vzduchu v nárazníku se světly do mlhy po stranách. Při pohledu z boku vyniká stoupající klínovitý profil s výraznou linkou, táhnoucí se od předníchzadním světlometům. Střecha se téměř vznáší nad pontem karoserie a k tomuto dojmu velmi přispívá dvoubarevné lakování vozu dodávané na přání. Záď zaujme zajímavým tvarováním pátých dveří i zadními světlomety tvořenými také světelnými diodami.

Lancia Delta srovnání s konkurencí
RozměrLancia DeltaAlfa Romeo 147 5Dv.Audi A3 SportbackBMW 1 5Dv.
Délka [m]4,54,224,284,24
Šířka [m]1,81,731,761,75
Výška [m]1,51,421,411,42
Rozvor [m]2,72,552,582,66

obrázek [555 x 303]
 

Zdrženlivá elegance

Interiér Delty sází na tradiční pojetí a nechystá se cestující ohromovat futuristickými výstřelky. Vnitřní prostor pětidveřového hatchbacku nabídne díky rozvoru 2,7 m dostatek místa pětici cestujících, kteří budou obklopení převážně luxusními materiály. Vedle kůže a Alcantary je použit také materiál Benova, který má podobné vlastnosti jako kůže. Je jím potažena palubní deska. Příjemnou atmosféru v interiéru podpoří rozměrné prosklení střechy, zabírající 80 % její celkové plochy. Zadní sedadla nabídnou cestujícím možnost nastavení posunu sedáku a sklonu opěradla.

Prémiový styl vozu podpoří i výbava v podobě autorádia značky Blaupunkt nebo audio systému Bose s přehrávačem CD a MP3 s ovládáním na volantu. Stejně jako ostatní modely značky Lancia i Delta může být vybavena technologií Blue&Me®, která umožňuje propojení autorádia s iPodem pro přehrávání MP3, disponuje rozvinutým Bluetooth se systémem hlasového ovládání a propojením s ovladači na volantu pro používání mobilního telefonu. Systém Blue&Me zobrazuje veškeré informace na displeji a umí číst nahlas přijaté SMS zprávy. V Deltě se představí také nová satelitní navigace, vyvinutá Lancií ve spolupráci se společností Magneti Marelli.

obrázek [555 x 348]
 

Moderní technika

Pod kapotou nové Delty najdou místo pouze přeplňované pohonné jednotky. Zážehové motory zastoupí při zahájení prodeje pouze čtyřválec 1.4 T-Jet s výkonem nastaveným na 88 kW (120 k) nebo 110 kW (150 k). Později nabídku doplní nový 1.8 Di T-Jet o výkonu 147 kW (200 k) s přímým vstřikováním paliva, který má splňovat emisní normu Euro 5.

Nabídka vznětových agregátů bude od začátku prodeje bohatší. Základem se stane motor 1.6 Multijet s výkonem 88 kW (120 k). následují nové motory 2.0 Multijet o výkonu 121 kW (165 k) a 1.9 Twinturbo Multijet s výkonem 140 kW (190 k). Všechny tři turbodiesely splňují emisní normu Euro 5.

K dispozici jsou zatím pouze základní technické údaje. Delta s motorem T-Jet zrychlí z 0 na 100 km/h za 10,0 s (verze se 110 kW za 8,2 s), maximální rychlost je 190 km/h (respektive 206 km/h). Kombinovaná spotřeba je 6,8 l/100 km, v případě silnější verze 7,2 l/100 km. Naftový 1,6 Multijet má normovanou spotřebu v kombinovaném cyklu 4,9 l/100 km. Zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne za 11,0 s a maximální rychlost je 186 km/h.

Lancia bude novou Deltu dodávat s manuálními, robotizovanými i automatickými převodovkami, které spojuje skutečnost, že všechny disponují šesti rychlostními stupni.

Součástí výbavy budou samozřejmě i vyspělé systémy, přispívající k aktivní bezpečnosti. Základem je ABS a ESC, které doplňuje několik nových přidružených funkcí. Jedním z nich je systém TTC (Torque Transfer Control), který elektronicky simuluje vlastnosti samosvorného diferenciálu přední nápravy. S parkováním pomůže systém SPS (Semiautomatic Parking System), při jehož použití řidič ovládá pouze pedály a automobil si sám otáčí volantem.

Na míru

Lancia u Delty, stejně jako u ostatních svých modelů, nabídne množství druhů a barev čalounění interiéru i karoserie. Zákazníci si budou moci vybírat ze čtyř rozdílných provedení čalounění sedadel, tří barev interiéru, pěti druhů litých kol, dvanácti laků karoserie a dvanácti dvoubarevných kombinací provedení exteriéru vozu.

Delta Argento bude stát na 16palcových litých kolech, Oro a Platino budou mít ráfky standardně o palec větší. Za příplatek budou 18palcová kola. Ta jsou i součástí paketu GranTurismo, který zahrnuje sportovně naladěný podvozek, sportovní pedály a změny v interiéru.

Ceny se v Rakousku budou pohybovat od 22.100 Euro (asi 574 tisíc Kč) za 1,4 T-Jet Argento po 28.740 Euro (750 tisíc Kč) za 1,6 JTD Multijet Platino. Výbava bude bohatá, Oro zahrnuje například tempomat, čalounění materiálem Alcantara nebo dvouzónovou automatickou klimatizaci, Platino k tomu přidává mimo jiné prosklenou střechu a dvoubarevný lak.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Blood Coerce : Blood pressure table

(ARoasseGombomi, 12. 10. 2018 8:01)

Torsion bras de quelqu'un est comment dur votre sang pousse contre les parois de vos arteres lorsque votre coeur determination pompe le sang. Arteres sont les tubes qui transportent perseverent b gerer offre sang loin de votre coeur. Chaque temps votre moelle bat, il pompe le sang a tous egards vos arteres a la reste de votre corps.
https://www.cialispascherfr24.com/tadalafil-20mg-pas-cher/

What is a conformist blood oppression

(ARoasseGombomi, 27. 9. 2018 22:33)

Poids est comment poupe votre sang pousse contre les parois de vos arteres lorsque votre coeur determination pompe le sang. Arteres sont les tubes qui transportent perseverent b gerer offre sang loin de votre coeur. Chaque set votre determination bat, il pompe le sang a tous egards vos arteres a la reste de votre corps.
https://www.cialispascherfr24.com/achat-cialis-avis/