Zábavná auta za pár kaček!
6. 5. 2010

BMW M3
Zábavná auta za pár kaček!
Řidičák je ještě mokrý, kolena se ještě třesou ze strachu před zkušebním komisařem, a přesto už přemýšlíte, jakou nadupanou káru si koupíte?
31. července 2008
Pořiďte si káru zábavnou, na kterou si při troše snahy dokážete
našetřit i z brigády v hypermarketu.Tahle cenová hranice nás sice
omezí na vozy, které budou možná tak stejně staré jako vy, ale i to má
řadu svých výhod. V té době auta nebyla zatížená kily navíc, motory se nedusily pod exhalačními požadavky a jízda v takovýchto autech byla komunikativní a opravdu zábavná v pravém smyslu toho slova.
Alfa
vždy vyráběla modely, které poskytovaly majitelům radost z jízdy. Toto
vložila i do svého reklamního claimu – cuore sportivo. Motory byly živé, žíznivé a podvozky hravé. Bohužel italská kvalita výroby měla své mouchy a ochrana před korozí odpovídá letnímu počasí v zemi původu. |
Pokud
bychom měli vybrat nejlepší auto od mnichovské automobilky, byla by to
M3 řady E30. Náš limit nám na ní sice neumožní dosáhnout, ale na
spoustu šestiválců ano. A co více si lze přát, řízení, které k vám hovoří i ve spánku, pohon zadních kol pro trošku té zábavy při jízdě bokem. A hlavně sametový chod proslulých bavorských šestiválců se pro vás stane drogou. |
Ostře
naladěný pětiválec měl i svého přeplňovaného bratříčka v modelu Fiat
Coupé, zde si ale budeme muset vystačit s atmosféricky plněnou
variantou. Poměrně netradiční design, a to jak exteriéru, tak interiéru, vám ještě dnes získá pozornost na silnici, a vy se pak můžete kochat nevěřícnými pohledy ve svém zpětném zrcátku. |
Třicetistupňová
vedra
doslova řvou o nějaký ten kabriolet. Escort je v tomto směru
ideální, byly jich do Česka dovezeny doslova mraky, takže je i z čeho
vybírat. Na závodění to sice nebude, ale naskočit do auta bez otevření dveří a vyrazit vstříc větru ve vlasech, také nezní špatně. |
Agilita
a výkonost motorů Honda je dnes už legendou. Automobilka si dokázala
tuto pověst udržet i v době, kdy motory doslova dusí přísné emisní
limity. Jak tedy musí jet model z počátku devadesátých let? Jedním
slovem - famózně! Pokud si vyberete CRX, vyženíte početnou skupinu tunerů, kteří vám rádi pomohou při případných technických obtížích. |
Zatím
jsme vybírali mrštná auta menších rozměrů. Ovšem i koráb od Mercedesu si
vás dokáže získat. Luxus všude kolem, maximální výbava, komfort jízdy, jenž vám uhopsané hatchbacky nikdy nedají. Přidejte německou, tehdy ještě vyhlášenou, spolehlivost a neodradí-li vás ani poněkud větší náklady na benzín, je rozhodnuto... |
Ptáte
se, jak vůbec Primera vypadá? Nu, tak nějak japonsky, a přesto
nenápadně. Tento sedan či liftback toho v oblasti designu moc nepobral.
Zato příslovečné japonské spolehlivosti mu přály sudičky vrchovatě. Až na jednu věc – komplikovanou konstrukci zadní nápravy. Ta je důvodem, proč je Primera v našem výběru, ovšem také ji brzy zdevastuje nekvalita českých silnic. |
Dalo
by se říci, že je úplně jedno, jak tenhle Opel jede. Jde o to, jak
vypadá. Když se začal vyrábět, jednalo se jednu z nejaerodynamičtějších
sériově vyráběných karoserií. V nabídce byl i pohon 4x4, ale tomu bychom se, stejně jako přeplňovaným motorům, vyhnuli obloukem. |
Dvěstěpětka
byla
součástí rallye legendy vozů skupiny B. Její civilní podoba GTI
zrovna čerstvým řidičům kvůli svému opravdu závodnímu chování do ruky
nepatří, ale i méně výkonné varianty dokážou, hlavně díky své nízké
váze, pobavit. Jen je opravdu důležité dobře si vybrat. |
Tento
nezdolný Seveřan se vyráběl do roku 1985 až do 1998, v roce 1992
proběhl lehký facelift. To svědčí nejen o dobře navržené konstrukci,
ale cosi také o morální hodnotě švédských vozů. Je to druhý tip v našem výběru, který není až tak dobrý na zběsilé projíždění vlásenek, ale spíše pro pohodovou jízdy vysokým rychlostním průměrem. Do zatáčeky s ním musíte pomalu, na druhou stranu vám to oplatí při výjezdu mohutným zátahem turbomotoru. Ano, SAAB bez minimálně dvoulitrového turba není ten pravý SAAB. |
Pokud pro vás ale zábava znamená mít bahno za ušima, skočte po nezničitelném Suzuki Samurai či jeho ruském rivalu Ladě Niva.
Jistě jste si všimli, že v našem výběru není žádný diesel. V dané cenové kategorii bychom mohli myslet tak druhou generaci VW Golf a jeho 1,6 GTD, ale.... Nevýrazné výkony a kila navíc nedělají ze vznětových motorizací zrovna zábavná přibližovalda. Tedy pokud nejste zase další škrti na peníze...
Komentáře
Přehled komentářů
tak rozhodne 124 je stech aut nejlepsi a s 6valcem 3.2 i rychla
mercedes
(mmmmm, 12. 7. 2010 3:45)